Obecní úřad
Trnová 181
330 13 okr. Plzeň - sever
V/2 - Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd.
Sada 01 - Přírodověda
Číslo DUMu | Název DUMu |
---|---|
01 | |
| Žák si osvojuje a třídí poznatky k tématu Horniny a nerosty, osvojuje si základní třídění hornin a nerostů , poznává způsob jejich vzniku,využití pro člověka. Taktéž lze využít pro environmentální vzdělávání. Poslední 3 listy jsou určeny k ověření znalostí z daného tématu a opakování učiva, žáci úkoly písemně vypracují. |
02 | |
| Žáci poznávají základní funkce lidské kostry, uvědomují si její nezastupitelnou úlohu v životě člověka, seznamují se s možnými riziky při úrazech a opakují si zásady první pomoci při zlomeninách. Poslední list je určen k opakování prezentovaného učiva. |
03 | |
Žáci se seznamují s jednotlivými kostmi lidského těla. Poznávají a popisují jednotlivé kosti, uvědomují si nutnost ochrany zdraví a možné důsledky úrazů.Poslední list slouží k orientačnímu ověření získaných poznatků. | |
04 | |
| Žáci se formou výkladu a prezentace seznamují s dalším důležitým lidským smyslem - sluchem. Seznamují se s funkcí tohoto smyslu. Uvědomují si jeho důležitost, získávají nové poznatky o funkci tohoto smyslového ústrojí. Na posledním listu jsou zásady ochrany sluchu, které shrnují výkladovou část a žáci je písemně vypracují do sešitu v samostatné práci. |
05 | |
| Žáci se formou výkladu a prezentace seznamují s dalšími lidskými smysly - hmatem, chutí a čichem. Seznamují se s funkcí těchto smyslů. Uvědomují si důležitost každého smyslu, získávají nové poznatky z této oblasti. Na posledním listu jsou otázky, které shrnují výkladovou část a žáci je písemně vypracují do sešitu v samostatné práci. |
06 | |
| Žáci se formou výkladu a prezentace seznamují se základním lidským smyslem -zrakem. Seznamují se s vadami zraku, od běžných až po ty nejtěžší. Získávají povědomí o základních pravidlech ochrany zraku. Uvědomují si důležitost tohoto smyslu, seznamují se se stavbou oka a jeho možného poškození. Učí se základním pravidlům a ohleduplnosti ke zrakově postiženým lidem. Na posledním listu jsou otázky, které shrnují výkladovou část a žíci je písemně vypracují do sešitu v samostatné práci. |
07 | |
| Žáci prokazují své vědomosti z učiva vylučovací soustava v lidském těle. Materiál navazuje na výkladovou část z této oblasti. Formou písemného opakování třídí a upevňují si znalosti. Na posledních třech snímcích jsou vyhotoveny pracovní listy, které žáci vypracují podle úvodních snímků. Opakují si učivo z oblasti trávení. |
08 | |
| Žáci prokazují své vědomosti z učiva vylučovací soustava v lidském těle. Materiál je připraven formou prezentace pro výklad učiva z této oblasti. Žáci si třídí a upevňují znalosti z této problematiky. Na posledním snímku jsou vyhotoveny formulovány úkoly, které shrnují poznatky z výkladové části, žáci je písemně vypracují podle úvodních snímků. |
09 | |
| Žáci prokazují své vědomosti z učiva trávicí v lidském těle. Materiál navazuje na výkladovou část z této oblasti. Formou písemného opakování třídí a upevňují si znalosti. Na posledních čtyřech snímcích jsou vyhotoveny pracovní listy, které žáci vypracují podle úvodních snímků. Opakují si učivo z oblasti zdravé výživy a uvědomují si důsledky nesprávného stravování. |
10 | |
| Žáci prokazují své vědomosti z učiva oběhová soustava v lidském těle. Materiál navazuje na výkladovou část z této oblasti. Formou písemného opakování třídí a upevňují si znalosti. Na posledních dvou snímcích jsou vyhotoveny pracovní listy, které žáci vypracují podle úvodních snímků. |
11 | |
| Žáci prokazují své vědomosti z učiva dýchací soustava v lidském těle. Materiál navazuje na výkladovou část z této oblasti. Formou písemného opakování třídí a upevňují si znalosti. Na posledních dvou snímcích jsou vyhotoveny pracovní listy, které žáci vypracují podle úvodních snímků. |
12 | |
| Žáci prokazují své vědomosti z učiva pokožka, kůže na lidském těle. Materiál navazuje na výkladovou část z této oblasti. Formou písemného opakování třídí a upevňují si znalosti. Na posledních dvou snímcích jsou vyhotoveny pracovní listy, které žáci vypracují podle úvodních snímků. |
13 | |
| Žáci prokazují své vědomosti z učiva svaly lidského těla. Materiál navazuje na výkladovou část z této oblasti. Formou písemného opakování třídí a upevňují si znalosti. Na posledním snímku je vyhotoven pracovní list, který žáci vypracují podle úvodních snímků. |
14 | |
| Žáci si uvědomují lidskou existenci ve vztahu k planetě Zemi a okolnímu vesmíru. Uvědomují si postavení člověka ve vesmíru, seznamují se s nejvyspělejší technikou umožňující lidem poznání. Poslední list je věnován opakování a zamyšlení se nad danými úkoly. |
15 | |
| Žák si osvojuje a třídí poznatky k tématu lidské tělo se zaměřením na trávicí soustavu, učí se poznávat základní funkce trávicí soustavy, seznamují se se složením a funkcí orgánů trávicí soustavy. Velký důraz je kladen na správnou výživu, skladbu potravin a poznávají druhy potravin prospěšné lidskému organismu. Dále si připomínají jakým způsobem chránit trávicí soustavu. Poslední 2 listy jsou určeny k upevnění získaného učiva. |
16 | |
| Žák si osvojuje a třídí poznatky k tématu lidské tělo se zaměřením na oběhovou soustavu, učí se poznávat základní funkce oběhové soustavy, seznamují se se složením a funkcí krve. Poznávají rozdíl mezi tepnami a žílami. Dále si připomínají jakým způsobem chránit oběhovou soustavu, srdce. Poslední list je určený k upevnění získaného učiva. |
17 | |
| Žák si osvojuje a třídí poznatky k tématu lidské tělo se zaměřením na dýchací soustavu, učí se poznávat základní funkce dýchací soustavy, připomíná si základní hygienické návyky - škodlivost kouření, zdravý životní styl, učí se základnímu popisu dýchacího ústrojí. Opakuje si zásady první pomoci při zástavě dechu. Poslední list je určený k upevnění získaného učiva. |
18 | |
| Žák si osvojuje a třídí poznatky k tématu lidské tělo se zaměřením na kůži, učí se poznávat základní funkce kůže, opakuje si základní hygienické návyky, opakuje si stavbu a složení pokožky . Opakuje si zásady první pomoci při poranění kůže. Poslední list je určený k upevnění zásad první pomoci. |
19 | |
| Žák si osvojuje a třídí poznatky k tématu lidské tělo se zaměřením na svalovou tkáň, učí se poznávat základní funkce svalů, poznává některé z hlavních v těle, rozeznává různé typy svalové tkáně . Poslední list je určený k opakování učiva z daného tématu, žáci úkoly písemně vypracují. |
20 | |
| Žák si osvojuje a třídí poznatky k tématu vývoje člověka, uvědomuje si odlišnosti od člověka od ostatních zvířat, uvědomuje si otázky přítomnosti člověka na Zemi. Poslední 2 listy slouží k procvičování dané problematiky. |
21 | |
| Žáci si uvědomují a osvojují poznatky o podnebí na Zeměkouli v souvislosti s místem, kde se nachází. Uvědomují si rozdílné podmínky života na Zemi i faktory, které je ovlivňují. Velmi dobře lze materiál využít k environmentálnímu vzdělávání, kdy je ochrana přírody velmi důležitá. Poslední list je věnován samostatné práci žáků. |
22 | |
| Žák si osvojuje a třídí poznatky k tématu Vliv člověka na přírodu. Poslední list 1list jsou určen ověření znalostí z daného tématu a opakování učiva, žáci úkoly písemně vypracují , při tom se zamýšlejí nad negativním, ale i pozitivním působením člověka nejen na své nejbližší okolí. Tomuto tématu předcházela vycházka do okolí školy, kde si žáci uvědomovali přímé důsledky činnosti lidí v okolí obce. Velmi dobře lze využít v environmentální výchově. |
23 | |
| Žák si osvojuje a třídí poznatky k tématu voda, vodní prostředí. Poslední list list je určeny k opakování učiva z daného tématu, žáci úkoly písemně vypracují. |
24 | |
| Žák si třídí své znalosti z oblasti chovu zvířat v domácnostech. Je seznamován se základními druhy chovaných zvířat, uvědomuje si kladné i záporné stránky chovu zvířat. Je upozorněn i na případné nebezpečí, která chov zvířat mohou skrývat. Uvědomuje si oboustrannou prospěšnost vztahu člověka se zvířetem. V samostatné práci odpovídá na úkoly. |
25 | |
| Žák si osvojuje a třídí poznatky k tématu Životní podmínky na Zemi. Poslední list 3listy jsou určený ověření znalostí z daného tématu a opakování učiva, žáci úkoly písemně vypracují. |
26 | |
| Žák si osvojuje a třídí poznatky k tématu Živá a neživá příroda. Poslední list list je určený upevnění a opakování učiva z daného tématu, žáci úkoly písemně vypracují. |
27 | |
| Žáci se formou výkladu a diskuse seznamují s orgány a sídlem obce Trnová, poznávají složení obecního úřadu a poznávají instituce, které obec zřizuje, poznávají zájmové spolky a život místních obyvatel. V závěru odpovídají na otázky týkající se výše uvedeného tématu. |
28 | |
| Žáci se seznamují s neživou přírodou kolem nás, poznávají nejznámější nerosty a horniny, získávají poznatky a uvědomují si nebezpečí vyplývající z přírodních jevů - zemětřesení, sopečná činnost. V posledním listu plní úkoly, které shrnují obsah probíraného učiva. |
29 | |
| Žáci si připomínají druhy živočichů žijících na našich loukách, uvědomují si a opakují si zásady správného využívání luk, jejich přínos a funkci vzhledem k lidské společnosti. Třídí a uvědomuje si rozdíl mezi vlně žijícími a hospodářskými zvířaty. Vnímá travní porost jako souhrn mnoha různých druhů rostlin. Poslední list slouží k opakování a prohlubování učiva a dané problematiky. |
30 | |
| Žáci si připomínají druhy živočichů žijících v lese, uvědomují si a opakují si zásady |
31 | |
| Žák si osvojuje poznatky o rostlinách a zvířatech v okolí lidských příbytků. Uvědomují si jejich význam pro člověka, jejich prospěšnost nebo naopak škodlivost. V posledních snímcích plní úkoly kde si upevňuje poznatky z dané problematiky a zamýšlí se nad užitečností rostlin a zvířat. |
32 | |
| Žák si osvojuje poznatky o živočiších, stavbě jejich těla, způsobu života, všímá si přizpůsobení těla k prostředí ve kterém žijí. Poslední list je určen k opakování učiva z daného tématu, žáci úkoly písemně vypracují. |
33 | |
| Žák si osvojuje poznatky o rostlinách, stavbě jejich těla, funkci květu kvetoucích rostlin. Poslední dva list listy jsou určeny k opakování učiva z daného tématu, žáci úkoly písemně vypracují. |
34 | |
| Žák si osvojuje a třídí poznatky k tématu živočichové, uvědomuje si nedílnou součást těchto organizmů s lidskou populací, uvědomuje si prospěšnost zvířat, jejich vlivu na zdraví a životní prostředí. Připomíná si základy správné výživy i negativní vliv při poruchách příjmu potravy na lidské zdraví. Uvědomuje si přínos chovu domácích zvířat pro člověka, ale i možné nebezpečí, které se skrývá při soužití se zvířaty. Na posledním listu v samostatné práci vypracují žáci zadané úkoly. |
35 | |
| Žák si osvojuje a třídí poznatky k tématu rostliny, uvědomuje si nedílnou součást těchto organizmů s lidskou populací, uvědomuje si prospěšnost rostlin, jejich vlivu na zdraví a životní prostředí. Uvědomuje si potřebu ochrany životního prostředí. Na posledních dvou listech v samostatné práci vypracují zadané úkoly. |
36 | |
| Žák si osvojuje a třídí poznatky k tématu vztahujícímu se k ročnímu období jaro. Uvědomuje si projevy jara, porovnává se svými vlastními poznatky. Poslední list slouží žákům k samostatné práci. |
Návštěvnost:
ONLINE:0
DNES:129
TÝDEN:1242
CELKEM:1323844