Obecní úřad
Trnová 181
330 13 okr. Plzeň - sever
IV/2 - Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků ZŠ
Sada 02 - Geometrie v rovině a prostoru
Číslo DUMu | Název DUMu |
---|---|
01 | |
| Žák si vytváří a upevňuje znalosti v odhadu vzdáleností, měření délek pomocí vhodných přístrojů. Učí se znát a třídit jednotky délky vzhledem k jejich velikosti. Dále si upevňuje vztahy mezi jednotlivými jednotkami a navzájem je převádí. |
02 | |
| Rozlišování základních rovinných geometrických tvarů - čtverec, kruh, trojúhelník, obdélník. |
03 | |
Seznámení se základními pojmy a konstrukcí čtverce. | |
04 | |
| Seznámení se základními pojmy a konstrukcí obdélníku. |
05 | |
| Seznámení s obvodem trojúhelníku, čtverce a obdélníku. |
06 | |
| Praktické slovní úlohy řešené s využitím obvodu geometrických tvarů. |
07 | |
| Vyvození osové souměrnosti, praktické příklady - dokreslování souměrných útvarů a os souměrnosti. |
08 | |
| Rozlišování základních rovinných geometrických tvarů - čtverec, kruh, trojúhelník, obdélník. |
09 | |
| Seznámení s výpočtem obsahu čtverce a obdélníku pomocí čtvercové sítě, vzorce. |
10 | |
| Seznámení s jednotkami obsahu, převody jednotek. |
11 | |
| Krychle - základní pojmy, síť krychle, povrch krychle. |
12 | |
| Trojúhelníková nerovnost, druhy trojúhelníků, konstrukce trojúhelníků. |
13 | |
| Obvod a obsah rovinných útvarů - užití v praxi. |
14 | |
| Žák si opakuje znalosti z oblasti jednotek CI – jednotky objemu,na konkrétních příkladech si připomíná používání jednotek objemu v praxi, vytváří si představu daných jednotek objemu. List 8 je určen k opakování a procvičování učiva - převodů jednotek objemu. |
15 | |
| Opakování – střídání tvarů. Jednoduchou a hravou formou si žáci zopakují učivo I. pololetí 2. ročníku. |
16 | |
| Opakování – úsečka, přímka, bod. Jednoduchou formou si žáci zopakují učivo I. pololetí 3. ročníku. |
17 | |
| Opakování – úsečka, přímka, bod. Jednoduchou formou si žáci zopakují učivo I. pololetí 3. ročníku. |
18 | |
| Opakování - geometrické tvary. Jednoduchou formou si žáci procvičují učivo I. pololetí 2. ročníku. |
19 | |
| Žáci se učí vnímat rozdíl mezi jednotkami délky a jednotkami obsahu, poznávají a seznamují se s plochou a jejím měřením. Poznávají a zavádí jednotky obsahu a učí se je převádět. Poslední list je věnován samostatné práci v procvičování daného učiva. |
20 | |
| Žáci si ověřují své znalosti a dovednosti z učiva obsah a obvod. Uvědomují si rozdíly mezi jednotkami délky a obsahu. Řeší situace z praktického života ve vztahu k používání daných jednotek. Poslední snímek je věnován samostatné práci při řešení slovní úlohy podle předlohy. |
21 | |
| Žáci se učí poznávat pojem běžný metr, učivo je aplikováno formou slovní úlohy, aby si žáci danou látku lépe představili,uvědomují si rozdíl mezi jednotkami obsahu a běžnými metry. |
22 | |
| Žáci si upevňují a procvičují učivo z oblasti obvodu a obsahu obdélníka a čtverce. Uvědomují si rozdíl mezi těmito geometrickými tvary. Zadání úlohy je zvoleno tak, aby se přiblížilo možným situacím každodenního života. Je možné využít i pro hodnocení žáků z této oblasti učiva. |
23 | |
| Žáci si upevňují a procvičují učivo z oblasti obvodu a obsahu obdélníka a čtverce. Upevňují si v praktické úloze použití a využití problematiky běžných metrů na příkladech z reálného života. Materiál je určen pro žáky 5. ročníku a může být použito též jako podklad pro ověření znalostí žáků z této oblasti. |
24 | Slovní úlohy procvičování - obvod a obsah složitějších obrazců |
| Žáci si upevňují a procvičují učivo z oblasti obvodu a obsahu obdélníka a čtverce, využívají znalosti v aplikaci na složitější obrazce. Materiál je určen pro žáky 5. ročníku a může být použito též jako podklad pro ověření znalostí žáků z této oblasti. |
Návštěvnost:
ONLINE:5
DNES:336
TÝDEN:336
CELKEM:1242505