Obecní úřad
Trnová 181
330 13 okr. Plzeň - sever
IV/2 - Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků ZŠ
Sada 01 - Číslo a početní operace
Číslo DUMu | Název DUMu |
---|---|
01 | |
| Žák si hravou formou procvičí matematické operace. Pracovní list je určený pro 4., 5.ročník. |
02 | |
| Žák se učí a upevňuje si správné zásady, postupy a zápisy při řešení složené slovní úlohy. |
03 | |
Žák se učí a upevňuje si správné zásady, postupy a zápisy při řešení jednoduché slovní úlohy, sám tvoří na základě předložených údajů slovní úlohu. | |
04 | |
| Žák se učí a upevňuje si správné zásady, postupy a zápisy při řešení složené slovní úlohy, sám sleduje tvorbu příkladů se závorkami. |
05 | |
| Žák se učí a upevňuje si správné zásady, postupy při převodech jednotek času, uvědomuje si fyzikální veličinu – čas, jeho projevy apod. Učí se uvažovat v čase a řešit reálné životní situace vzhledem k časovým úsekům. Poslední 2 listy vypracuje žák písemně do sešitu nebo pracovní list. |
06 | |
| Žáci se seznamují s pomocí pohádky se znaménky <, >, =. Doplňují správná znaménka a čísla. |
07 | |
| Žáci si zopakují číselné řady – doplňují chybějící čísla. Prohlédnou si vzorové příklady, sestavují příklady nejdříve s pomocí zápisu se znaménky + a =, poté zapisují již celé příklady samostatně. |
08 | |
| Procvičování sčítání a odčítání v oboru do 5, porovnávání čísel, číselná řada. |
09 | |
| Žáci si zopakují číselné řady – doplňují chybějící čísla. Prohlédnou si vzorové příklady, sestavují příklady nejdříve s pomocí zápisu se znaménky - a =, poté zapisují již celé příklady samostatně. |
10 | |
| Žák se učí a upevňuje si správné zásady, postupy při převodech jednotek hmotnosti, uvědomuje si hmotnost, apod. Seznamuje se s dříve používanými jednotkami hmotnosti. Poslední 2 listy vypracuje žák písemně do sešitu nebo pracovní list. |
11 | |
| Žák se učí rozeznávat znaky římských číslic, porovnává s arabskými číslicemi, učí se používat a číst římská čísla, poznává výhody a nevýhody těchto čísel, na pracovních listech se učí sestavovat římská čísla. |
12 | |
| Žáci procvičují pamětné sčítání a odčítání v oboru do 5. Výsledky mohou říkat nahlas (jeden žák) nebo zapisovat do sešitu (frontální práce pro celou třídu - možno upravit časové nastavení přechodu na další snímek). |
13 | |
| Žák si opakuje znalosti z oblasti matematických operací - sčítání, odčítání, násobení a dělení. Připomíná si rozdíl mezi pamětnými a písemnými výpočty. Upevňuje si znalosti - číselné řády, sepisování čísel dle daných pravidel. List 8 a 9 je určen k opakování a procvičování učiva. |
14 | |
| Žáci se učí řešit složenou slovní úlohu několika způsoby, za použití jedné nebo dvou neznámých, v posledním snímku samostatně řeší oběma způsoby zadanou slovní úlohu. |
15 | |
| Žáci si procvičí násobilku, součet a rozdíl. |
16 | |
| Číselná řada, numerace v oboru 0 - 7, procvičování, sčítání a odčítání v oboru do 7. |
17 | |
| Numerace v oboru 0 - 20, práce s číselnou osou, čísla 11 - 20, sčítání a odčítání v oboru do 10. |
18 | |
| Žáci si opakují číselné řády, orientaci v číselné ose, poznávají, proč je dobré čísla umět zaokrouhlovat, jakým způsobem se tak děje, seznamují se se znakem pro zaokrouhlováním. Na posledních stránkách si jak v samostatné, tak společné ústní práci učivo procvičují. |
19 | |
| Žáci si opakují kompletní řešení složené slovní úlohy, včetně zápisu a řešení. Upevňují si zásady správného postupu při řešení slovních úloh. |
20 | |
| Žáci se učí upravovat matematické výrazy, ve kterých se vyskytuje více matematických operací a závorky. Učí se zachovávat řád při řešení a zásady správného zápisu. Poslední list je určen pro ověření získaných vědomostí. |
21 | |
| Žáci si upevňují a opakují správné návyky při zápisu čísel. Uvědomují si důležitost zápisu čísla s ohledem na číselné řády. Připomínají si pořadí zápisu jednotlivých řádů. Poslední list je věnován procvičení učiva. |
22 | |
| Žáci opakují část učiva věnovaného probrané látce za období 1. čtvrtletí školního roku. Učivo se opakuje formou písemné práce, jednotlivé úkoly mohou žáci vyhotovit v libovolném pořadí. Vyhodnocení je provedeno formou bodové stupnice, se kterou jsou žáci předem seznámeni. |
23 | |
| Žáci opakují část učiva věnovaného probrané látce za období 1. čtvrtletí školního roku. Učivo se opakuje formou písemné práce, jednotlivé úkoly mohou žáci vyhotovit v libovolném pořadí. Vyhodnocení je provedeno formou bodové stupnice, se kterou jsou žáci předem seznámeni. |
24 | |
| Žáci opakují část učiva věnovaného probrané látce za období 1. pololetí školního roku. Učivo se opakuje formou písemné práce, jednotlivé úkoly mohou žáci vyhotovit v libovolném pořadí. Vyhodnocení je provedeno formou bodové stupnice, se kterou jsou žáci předem seznámeni. |
25 | |
| Žáci opakují část učiva věnovaného probrané látce za období 1. pololetí školního roku. Učivo se opakuje formou písemné práce, jednotlivé úkoly mohou žáci vyhotovit v libovolném pořadí. Vyhodnocení je provedeno formou bodové stupnice, se kterou jsou žáci předem seznámeni. |
26 | |
| Žáci si procvičí násobilku, součet a rozdíl. |
27 | Součet a rozdíl čísel v oboru do 100, sčítací a odčítací tabulky |
| Žák si hravou formou procvičí součet a rozdíl čísel v oboru do 100. |
28 | Součin a podíl, součet a rozdíl čísel v oboru do 100, kombinované příklady a řešení sl. úloh |
| Kontrolní práce pro žáky 3. ročníku - ověření znalostí žáků. |
29 | |
| Test znalostí žáků - součet a rozdíl čísel v oboru do 20, řešení sl. úloh. |
30 | |
| Žáci opakují část učiva věnovaného probrané látce za období 1. - 3. čtvrtletí školního roku. Učivo se opakuje formou písemné práce, jednotlivé úkoly mohou žáci vyhotovit v libovolném pořadí. Vyhodnocení je provedeno formou bodové stupnice, se kterou jsou žáci předem seznámeni. |
31 | |
| Žáci opakují část učiva věnovaného probrané látce za období 1.- 3. čtvrtletí školního roku. Učivo se opakuje formou písemné práce, jednotlivé úkoly mohou žáci vyhotovit v libovolném pořadí. Vyhodnocení je provedeno formou bodové stupnice, se kterou jsou žáci předem seznámeni. |
32 | |
| Žáci opakují část učiva věnovaného probrané látce za období 1. - 3. čtvrtletí školního roku. Učivo se opakuje formou písemné práce, jednotlivé úkoly mohou žáci vyhotovit v libovolném pořadí. Vyhodnocení je provedeno formou bodové stupnice, se kterou jsou žáci předem seznámeni. |
33 | |
| Žáci opakují část učiva věnovaného probrané látce za období 1. - 3. čtvrtletí školního roku. Učivo se opakuje formou písemné práce, jednotlivé úkoly mohou žáci vyhotovit v libovolném pořadí. Vyhodnocení je provedeno formou bodové stupnice, se kterou jsou žáci předem seznámeni. |
34 | |
| Žák se učí a upevňuje si správné zásady, postupy a zápisy při řešení a zápisu slovní úlohy s využitím znalostí z učiva zlomky. Sám dbá správného zápisu a sestavení postupu při řešení těchto typů úloh. |
35 | Součet a rozdíl čísel v oboru do 100, kombinované příklady a řešení sl. úloh |
| Písemná práce pro žáky 2. ročníku - ověření znalostí žáků. |
36 | |
| Žáci se učí nabyté vědomosti z dané problematiky uplatňovat v praktických úlohách, používat v běžném životě. V samostatné práci aplikují vědomosti formou doplnění tabulek přímé úměrnosti. |
Návštěvnost:
ONLINE:2
DNES:333
TÝDEN:1609
CELKEM:1310024