Obecní úřad
Trnová 181
330 13 okr. Plzeň - sever
III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICTa
Sada 03 - Anglický jazyk
Číslo DUMu | Název DUMu |
---|---|
01 | |
| Žák si hravou formou procvičí čísla 1-12a barvy. Žáci dostanou pracovní list - tabulku s čísly, slovní formou čísel v určité barvě a barvy ve slovech. Pracovní list rozstříhají na jednotlivé kartičky a přiřazují číslo k jeho slovní podobě a barvu. První list slouží jako kontrola při samostatné práci. Lze použít k výuce čísla vytiskneme v příslušné barvě a přiřazujeme psanou formu ve stejné barvě. |
02 | |
| Žáci si formou konverzace procvičí a upevní otázky a odpovědi na jméno a věk. Rozstříháme tabulku se jmény a věkem postav. Žáci si vylosují jméno spolu s věkem. Dostanou pracovní list, na který doplňují jméno postavy a její věk, se kterou se seznámili. Po vyplnění všech kolonek následuje společná kontrola, kdy se učitel ptá na věk nebo na jméno a žáci odpovídají. |
03 | |
Žáci si písemnou formou procvičí názvy zvířat, neurčitý člen, slovíčka týkající se zvířat a tvorbu vět. Nejprve si po dobu jedné minuty snaží zapamatovat všechna zvířata na prvním snímku. Pak je všechna zapíší pod sebe. Napíší před ně neurčitý člen ve správné formě A/AN. Poté přeloží slova z aj do čj. Ke zvířatům doplní větu JÁ JSEM … (I´M …..). Nakonec si vyberou tři zvířata, která představí. Napíší: Já jsem … Jsem z …. Mám …. Mám rád …. Na závěr žáci představí své zvíře ostatním - kontrola. | |
04 | |
| Žáci se seznámí a procvičí si určování času. Nejprve je jim představeno určování času - čtvrt, půl, tři čtvrtě a celá. Poté celá třída si společně zodpoví několik příkladů na určení času. Pak žáci dostanou rozstříhané kartičky s digitálním a slovním vyjádřením času, které k sobě přiřadí (14. list ). Kontrola poslední list prezentace. |
05 | |
| Žáci se seznámí s novou slovní zásobou týkající se svátku Halloween a procvičí si vazbu THERE IS/ARE otázku a odpověď. Učitel postupně promítá obrázky a nová slova. Žáci všichni společně opakují a neustále jmenují slova v řadě za sebou, aniž by je viděli. 15. snímek si po 1 min snaží zapamatovat (slova i pořadí v tabulce). Poté samostatně a písemně odpoví na otázky. Kontrola společně promítnutím 15. snímku. |
06 | What are you going to be for Halloween? Za co pujdeš na Halloween? |
| Žáci si zopakují slovní zásobu k Halloweenu. Učitel si připraví kartičky s maskami (5.list prezentace) – vytiskne a rozstříhá. Třída si společně zopakuje názvy masek 1. a 2. list prezentace, otázku a odpověď: Za co půjdeš na Halloween? Půjdu za … Každý žák si vylosuje kartičku s maskou, za kterou půjde na Halloween. Poté žáci vzájemně konverzují a zapisují si Kdo za co půjde. Společná kontrola – učitel se ptá (What is Peter going to be for Halloween?) a žáci odpovídají (Peter is going to be a vampire.). |
07 | |
| Představení žákům čísla od 1 do 1000 a zásady jejich tvoření. Žáci procvičí obtížná čísla zábavnou formou. Učitel vytiskne a rozstříhá poslední list prezentace a vytvoří si kartičky domina (dvě čísla pod sebou), vytiskne si ještě jeden list pro kontrolu. Žáci si vylosují kartičky s čísly. Všechna čísla musí být rozdělena mezi žáky. Žáci ústně „skládají“ domino. Začíná žák s čísly 28 a 76, která nahlas řekne. Pokračuje žák s čísly 76 a 34 … |
08 | |
| Představení žákům vánoční slovní zásoby formou adventního kalendáře. Na každý den je připraveno jedno slovo týkající se Vánoc a další informace k němu. Žáci si zapamatují a procvičí slovní zásobu. |
09 | |
| Představení žákům vánoční slovní zásoby. Žáci opakují představená slova a zapisují si je do slovníčků. |
10 | |
| Představení žákům vánoční slovní zásoby. Žáci jsou seznámeni s činnostmi o Vánocích. Je použit přítomný čas prostý. |
11 | |
| Žákům je vyprávěn vánoční příběh. Žáci poslouchají a zároveň čtou jednoduchý příběh podpořený obrázky. První setkání s minulým časem prostým. |
12 | |
| Žákům je předložen vánoční kvíz. Ke každé otázce jsou na výběr tři možnosti odpovědí. Jedná se o procvičen í a zopakování vánoční slovní zásoby. |
13 | |
| Žáci samostatně napíší děkovný dopis Santovi, ve kterém vyjmenují dárky, které dostali pod stromeček a poděkují za ně. Nejprve jim je představen vzorový dopis a poté žáci napíší svůj podle vzoru. Na závěr si zopakují vánoční slovní zásobu. K písmenům ze slova CHRISTMAS píší co nejvíce slov začínající na jednotlivá písmena. |
14 | Months, Seasons and Ordinal Numbers (Měsíce, roční období a řadové číslovky) |
| Žáci si v několika písemných cvičeních procvičí řadové číslovky, jejich psané formy, pořadí měsíců, názvy měsíců, roční období a měsíce přiřazené k ročním obdobím. Lze použít k samostatné práci (vytištění pracovních listů) nebo jako společnou práci na tabuli. |
15 | |
| Žáci jsou seznámeni se slovní zásobou týkající se svátku sv. Valentýna. Poté si procvičí slova přiřazováním názvů k obrázkům a hrou Bingo. Na závěr doplní věty používané k napsání valentýnského přání. |
16 | |
| Žákům je představeno používání minulého a přítomného času ve 3. osobě jednotného čísla sloves BÝT a MÍT pomocí popisu těla zvířat z minulosti(šavlozubý lev – smilodon) a z přítomnosti (tygr). Žáci mají možnost porovnat větu v přítomnosti a minulosti a použití jednotlivých sloves. Vizuelně srovnají podobu vět. Jev si poté procvičí při tvoření vlastních vět - porovnají manuta a slona. |
17 | |
| Žáci si zopakují a upevní slovní zásobou týkající se své osoby - fakta. Učitel jim anglicky určuje, které druhy slov si mají vybrat a zapsat. Z těchto připravených slov žáci doplní text, který jim učitel poté rozdá. Dále si procvičí čtení nahlas a poslech. Rozšiřujícím cvičením je příprava podobného textu o sobě nebo jiné známé osobě. |
18 | |
| Žáci jsou seznámeni s velikonočními zvyky a tradicemi v anglicky mluvících zemích. Poté jim jsou představeny velikonoční pojmy. Tyto pojmy žáci mohou procvičovat formou hry loto nebo pexeso. Učitel vytiskne obrázky buď ve dvojím vyhotovení a rozstříhá na jednotlivé obrázky - pexeso nebo vytiskne sady obrázků a polovinu rozstříhá - loto. |
19 | |
| Žáci jsou seznámeni s časováním a použitím slovesa HAVE GOT. Jsou jim představeny kladné a záporné tvary slovesa, tvoření otázek a krátké odpovědi na otázky. Následuje soubor cvičení k procvičení tohoto gramatického jevu. |
20 | |
| Žáci jsou seznámeni s přítomným časem průběhovým, s jeho tvořením a použitím. Dále je připravena aktivita, ve které žáci dostanou rozstříhané části vět, které skládají podle smyslu dohromady. V poslední části si žáci procvičí tvoření otázky a odpovědí v připravené konverzaci. Každý žák dostane jednu činnost a ostatní se snaží zjistit co právě dělá. Odpovědi si zapisují do pracovního listu, na kterém je i vzorová konverzace. |
Návštěvnost:
ONLINE:3
DNES:349
TÝDEN:349
CELKEM:1242518