Obecní úřad
Trnová 181
330 13 okr. Plzeň - sever
III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICTa
Sada 02 - Český jazyk - komunikační a slohová výchova
Číslo DUMu | Název DUMu |
---|---|
01 | |
| Žáci doplňují křížovku – slova opačného významu (rozšiřování slovní zásoby). Seznámí se s významem slova z tajenky a tradicí anglosaského svátku Halloween (mezipředmětové vztahy - anglický jazyk). Připraví si krátké vyprávění o duchovi, který letí do města strašit. |
02 | |
| Žáci se seznámí s pojmem přirovnání. Vyhledávají správné výrazy a doplňují přirovnání. |
03 | |
Žáci doplní tabulku, vyhledávají přídavná jména a přirovnání vhodná k popisu postav. Použijí je při opravě textu. Napíší popis svého spolužáka. | |
04 | |
| Žáci se seznamují s náležitostmi adresy. Naučí se zapisovat adresu místa, ve kterém jsou ulice a pošta i místa, ve kterém nejsou ulice nebo pošta. Vymýšlí různá vánoční přání. Napíší a pošlou vánoční pozdrav |
05 | |
| Pomocí úkolů a přirovnání žáci popíší jednu z pohádkových bytostí. |
06 | |
| Pomocí osnovy a jednoduchého příkladu žáci popíší oblíbený předmět denní potřeby. |
07 | |
| Žáci zapisují slovesa vhodná k popisu přípravy pokrmu. V připraveném textu nahrazují sloveso dám vhodnějšími výrazy. Samostatně popisují vybranou pracovní činnost. |
08 | |
| Žáci vyluští křížovku, seznámí se s tradicí masopustních dnů, pracují se zprávou o maškarním bále, napíší svoji zprávu do školního časopisu |
09 | |
| Žáci se seznámí s lidovou tradicí. Vypracují cvičení na rozšíření slovní zásoby ( větná pyramida, vyhledávání slov od zadaného písmena, volí vhodná slova k popisu jednotlivých částí těla, zapíší vlastnosti a činnosti čarodějnice) Popíší vlastní obrázek. |
10 | |
| Slavnostní příležitosti, vhodná blahopřání |
11 | |
| Zásady správného telefonování, modelové situace – žáci si vyberou kartičku, najdou si správného partnera, připraví si rozhovor, předvedou spolužákům. |
12 | |
| Jazyková průprava - rozvoj slovní zásoby. Žáci si vyberou známou osobnost, vyhledají si obrázek a podle osnovy popíšou postavu. |
13 | |
| Jazyková průprava - rozvoj slovní zásoby. Skupinová práce - práce s atlasem psů nebo obrázky. Popis vlastního psa |
14 | |
| Žáci doplní osobní údaje do přihlášky a odpoví na otázky v dotazníku. |
15 | |
| Žáci se seznámí se základními částmi dopisu, zopakují si psaní adresy, napíší vlastní dopis. |
16 | |
| Orientace v textu, seznámení s krátkým sloh. útvarem, třídění inzerátů do skupin |
17 | |
| Žáci vyvozují potřebné údaje, které je nutné na pozvánce uvést. Vytvoří na počítači pozvánku na slavnostní ukončení školního roku. |
18 | |
| Žáci vypracují cvičení na rozvoj slovní zásoby, seznámí se s texty o podzimních plodech, vylosují si jeden z podzimních plodů a napíší o něm krátké vyprávění. |
19 | |
| Žáci se seznámí s mikulášskou tradicí. Hrají hru na procvičení paměti, vypráví příběh s použitím zadaných slov, kreslí obrázek podle popisu, popisují postavu anděla. |
20 | |
| Seznámení s jednotlivými obrázky příběhu. Nadpis, cvičení na rozšiřování slovní zásoby. Vyprávění podle obrázkové osnovy. |
Návštěvnost:
ONLINE:4
DNES:529
TÝDEN:997
CELKEM:1282219