Obecní úřad
Trnová 181
330 13 okr. Plzeň - sever
III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICTa
Sada 01 - Český jazyk - jazyková výchova
Číslo DUMu | Název DUMu |
---|---|
01 | |
| Žáci si prohlubují znalosti o podmětu a přísudku, všímají si jakým způsobem podmět ovlivňuje psaní koncovek příčestí minulého u přísudku. Rozlišují rody u podmětu a přiřazují správné koncovky v přísudku. V posledních 2 listech si v samostatné práci procvičují a upevňují nabyté vědomosti. |
02 | |
| Žáci se si prohlubují znalosti z učiva – slovesa. Procvičují si určování mluvnických kategorií u tohoto slovního druhu, učí se správně používat a zapisovat zkratky. Poslední list je věnován samostatné práci žáků, kde si osvojené učivo upevňují. |
03 | |
Žáci se učí přehled vzorů podstatných jmen rodu středního, rozlišují koncovky a přiřazují podstatná jména rodu středního ke správným vzorům. Ověřují si nabyté vědomosti ústně v doplňovacích cvičeních. Poznávají pravopis koncovek podstatných jmen rodu středního. | |
04 | |
| Žáci se učí přehled vzorů podstatných jmen rodu ženského, rozlišují koncovky a přiřazují podstatná jména rodu ženského ke správným vzorům. Ověřují si nabyté vědomosti ústně v doplňovacích cvičeních. Poznávají pravopis koncovek podstatných jmen rodu ženského. |
05 | |
| Žáci se učí přehled vzorů podstatných jmen rodu mužského, rozlišují koncovky a přiřazují podstatná jména rodu mužského ke správným vzorům. Ověřují si nabyté vědomosti ústně v posledním listu. Poznávají pravopis koncovek podstatných jmen rodu mužského. |
06 | |
| Žáci se učí základnímu větnému rozboru, všímají si významu základních větných členů ve větách, určují základní skladební dvojice. Přímo v jednotlivé listy jsou zpracovány formou úkolů, které žáci průběžně při výkladu plní a upevňují si tak nové učivo. |
07 | |
| Žáci si opakují a doplňují znalosti o podstatných jménech s důrazem na základní mluvnické kategorie, uvědomují si význam podstatných jmen. Listy č. 7 a 12 slouží k samostatné práci žáků, ti písemně do sešitu vypracují samostatně zadané úkoly. |
08 | |
| Pomocí jednoduchých úkolů se žáci seznamují s učivem o podst.jménech. |
09 | |
| Pomocí úkolů jednoduchých úkolů si žáci procvičí dělení hlásek. |
10 | |
| Žáci poznávají podrobněji přídavná jména, seznamují se s mluvnickými kategoriemi, které se u přídavných jmen určují, zavádějí nové, připravují se na zvládnutí pravopisu přídavných jmen, dle jednotlivých kategorií zpracovávají přehled do sešitu. |
11 | |
| Žáci se učí vzory přídavných jmen, rozlišují měkká a tvrdá přídavná jména přiřazují přídavná jména ke správným vzorům. Ověřují si nabyté vědomosti ústně v doplňovacích cvičeních. Poznávají pravopis přídavných jmen měkkých a tvrdých. Poslední dva listy jsou určeny pro samostatnou práci. |
12 | |
| Žáci se učí vzory přídavných jmen přivlastňovacích přiřazují je ke správným vzorům. Ověřují si nabyté vědomosti ústně v doplňovacích cvičeních. Poznávají pravopis přídavných jmen přivlastňovacích. Poslední dva listy jsou určeny pro samostatnou práci. |
13 | |
| Žáci se podrobně seznamují se slovním druhem – zájmena. Rozlišují jednotlivé druhy zájmen a pozorují změny v nepravidelném skloňování. Poznávají pravopis zájmena já v samostatné práci. |
14 | |
| Žáci se si prohlubují znalosti z učiva – větná skladba. Kromě základních větných členů se seznamují s dalším větným členem – přívlastkem, učí se graficky znázorňovat stavbu věty a rozvíjet skladební dvojice. Poslední list je věnován upevňování učiva formou samostatné práce. |
15 | |
| Žáci se podrobně seznamují se slovním druhem – číslovky. Rozlišují jednotlivé druhy číslovek. Poznávají pravopis číslovek řadových. V samostatné práci procvičují získané vědomosti. |
16 | |
| Žáci si upevňují a uvědomují skladbu věty s důrazem na základní větné členy, uvědomují si zákonitosti v tvorbě a stavbě jak vět jednoduchých, tak souvětí. Rozeznávají druhy podmětu a tvoří různé věty podle zadaných úkolů. Poslední 2 listy slouží k samostatné práci žáků, ti písemně na pracovní list vypracují samostatně zadané úkoly. |
17 | |
| Žáci rozdělují slova podle počtu slabik, vymýšlí slova od zadaného písmene s určeným počtem slabik, tvoří slova ze zadaných slabik, doplňují slabiky do slov. |
18 | |
| Žáci vyhledávají shodné tvary, spojují je. Rozlišují shodná a různá písmena a slova. |
19 | |
| Žáci si opakují a doplňují znalosti o slovesech s důrazem na základní mluvnické kategorie, uvědomují si postavení a význam sloves ve větných celcích. Poslední 3 listy slouží k samostatné práci žáků, ti písemně do sešitu vypracují samostatně zadané úkoly. |
20 | |
| • Čtení slov jednoslabičných, dvouslabičných s otevřenou slabikou a se zavřenou slabikou, tvoření vět |
Návštěvnost:
ONLINE:2
DNES:335
TÝDEN:1611
CELKEM:1310026