Obecní úřad
Trnová 181
330 13 okr. Plzeň - sever
V/2 - Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd.
Sada 02 - Prvouka
Číslo DUMu | Název DUMu |
---|---|
01 | |
| Žáci se seznamují se školou, třídou, spolužáky a zaměstnanci školy. Formulují pravidla chování ve škole při vyučování i o přestávce. |
02 | |
| Žáci se seznamují se školními potřebami a jejich používáním. Hádají jaká školní potřeba je ukrytá pod obrázkem. |
03 | |
Chování žáku v silničním provozu, cesta do školy. | |
04 | |
| Opakování tématického celku - Jsem školák. |
05 | |
| Žáci se seznámí se symboly v předpovědi počasí, charakterizují podzimní počasí, vyluští názvy podzimních měsíců. |
06 | |
| Stromy jehličnaté a listnaté. |
07 | |
| Žáci poznávají různé druhy ovoce, rozlišují ovoce a zeleninu. |
08 | |
| Určování názvů zeleniny, dělení podle druhu, pěstování zeleniny. |
09 | |
| Domácká podoba jmen. Rodné příjmení. Pojmy otec, matka, děti, sourozenci, bratr, sestra, rodiče, prarodiče, babička, dědeček, vnuk, vnučka, teta, strýc, neteř, synovec |
10 | |
| Žáci charakterizují zimní počasí a vhodné oblékání v zimě, doplní názvy zimních měsíců, seznamují se se zimními sporty, se svátky, které slavíme v zimním období, poznávají zimní přírodu. |
11 | |
| Poznávání částí lidského těla, péče o tělo. |
12 | |
| Potraviny, nápoje, návrh jídelníčku. |
13 | |
| Seznámení s hospodářskými zvířaty a jejich mláďaty. |
14 | |
| Žáci charakterizují jarní počasí a vhodné oblékání na jaře, doplní názvy jarních měsíců, poznávají jarní přírodu a práce na zahradě. |
15 | |
| Základní informace o naší vlasti. |
16 | |
| Žáci poznávají květiny, které vykvétají na jaře. Doplňují jejich názvy, vyluští tajenku. |
17 | |
| Žáci charakterizují letní počasí a vhodné oblečení pro teplé letní dny, doplní názvy letních měsíců, poznávají letní přírodu. |
18 | |
| Žáci si pomocí prezentace prohlédnou známá místa obce Trnová. |
19 | |
| Žák si při prezentace uvědomí a zopakuje rozdíl mezi městem a vesnicí. |
20 | |
| Žáci se seznámí s některými dopravními značkami. |
21 | |
| Pracovní list pro žáky 2. a 3.ročníku. |
22 | |
| Žák se formou prezentace seznámí s patry lesa a zopakují si, co všechno v lese roste. |
23 | |
| Žáci si hravou formou procvičí rozdíl mezi stromem a keřem, mezi stromem listnatým a jehličnatým, popíší části stromu a zahrají si ve skupině hru „Černá ovce“ a o stromě, který byl uvnitř krabičky ukryt si formou vzájemné četby zjistí co nejvíce informací. |
24 | |
| Žáci si pomocí hry procvičí poznatky o listnatých a jehličnatých stromech. Ze společné misky vybírají přírodniny a určují, kterému stromu patří. |
25 | Opakování učiva o podzimu |
| Žáci si pomocí doplňovaček, jednoduchých charakteristik a pomocných slov zopakují učivo o podzimu. |
26 | Jarní křížovka |
| Žáci si zopakují formou křížovky probrané učivo o jaru. |
27 | Všeobecný test z prvouky |
| Pomocí jednoduchých testových otázek si žáci zkontrolují, jaké mají znalosti o probraném učivu prvouky. |
28 | Domov, rodina, vztahy v rodině |
|
|
29 | Měsíce v roce a roční období, charakteristika |
| Žáci si zopakují učivo o ročním období a měsících a jejich charakteristických znacích. |
30 | Znaky živé přírody |
| Žáci si zopakují učivo o živé přírodě a vyhledávají zástupce živé přírody. |
31 | Kostra člověka, smyslové orgány, vnitřní orgány a jednotlivá vývojová období člověka |
| Žáci si zopakují učivo o lidském těle, určí funkce jednotlivých vnitřních orgánů, popíší části kostry člověka, zopakují si smyslové orgány a seřadí části lidského života tak, jak jdou za sebou. |
32 | Části lidského těla, znaky živé přírody, části ruky |
| Žáci si zopakují učivo o lidském těle, zopakují si znaky živé přírody a obkreslí a popíší části ruky. |
33 | Rostliny a živočichové volně žijící |
| Žáci si zopakují učivo o živé i neživé přírodě. |
34 | Voda kolem nás |
| Žáci se seznámí s cestou vody od horské bystřiny až do moře a se skupenstvím vody. |
35 | Jaro na vsi |
| Prezentace ročního období, ve které se seznámí žáci s odchodem zimy a spříchodem jara, se svátky jara a se symboly. |
36 | Živá příroda |
| Formou písemné práce si žáci ověří znalosti o živé přírodě. |
Návštěvnost:
ONLINE:0
DNES:327
TÝDEN:1603
CELKEM:1310018